Nutrinews december 2007
Nutritioneel-toxicologisch onderzoek bij visconsumptie: twee keer per week vis eten is gezond
I. Sioen
Vakgroep Maatschappelijke Gezondheidkunde en Vakgroep Voedselveiligheid en Voedselkwaliteit Universiteit Gent
Vis en vooral vette vis is de belangrijkste natuurlijke bron van de omega-3 vetzuren eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA). Het gezonde imago van vis wordt de laatste jaren echter verstoord door negatieve boodschappen over de aanwezigheid van chemische contaminanten in vis en zeevruchten. Zijn vis en zeevruchten voor de Belgische bevolking een veilige voedingsbron van de omega-3 vetzuren EPA en DHA? Onderzoek aan de Universiteit Gent zocht en vond een antwoord op deze vraag.
terug
zoeken in het Nutrinews-archief